Monday, October 28, 2013

Ia Bukan Tentang Angka

Salam sejahtera!
 
Anda hebat kerana telah sampai ke laman ini. Syabas dan tahniah saya ucapkan!
 
Nampaknya anda sudah pun bersedia untuk membuka mata dan minda bagi mendalami ilmu tentang Takaful.
 
Jadi, kali ini...saya ingin tekankan:
 
Takaful BUKANLAH sekadar ANGKA!
 
 
 
Ya, saya ulangi...TAKAFUL bukan sekadar ANGKA.
 
Maksud saya di sini, ramai di luar sana yang sedang mencari-cari pelan yang sesuai untuk mereka tidak tahu atau tidak sedar, sebenarnya angka bukanlah sesuatu yang mereka harus tekankan.
 
Jangan LUPA, apa yang penting adalah institusi yang mahu melindungi anda itu. Adakah ia yang terbaik untuk anda? Adakah ia dapat memberi perlindungan dan khidmat yang terbaik untuk anda?
 
Dan sudah tentu Great Eastern Takaful dapat memberikan khidmat dan perlindungan yang terbaik untuk anda!
 
Saya berasa agak terkilan, kerana ramai juga di antara kita hanya mengutamakan angka apabila memilih pelan yang terbaik untuk mereka.
 
Nasihat saya, janganlah hanya bertanyakan jumlahnya kerana anda perlu tahu setiap satu, apa penjelasannya.
 
Bagi saya, klien perlu tahu apa yang mereka ambil. Klien perlu dapatkan penjelasan, perlu dapatkan maklumat terperinci bagi setiap satu faedah yang dinyatakan dalam polisi.
 
Sangat penting untuk anda berjumpa ejen dan dapatkan penjelasan. Bukan hanya quotation. Kerana anda tidak akan mendapat gambaran yang jelas mengenainya. Akibatnya, anda mungkin terlepas satu peluang yang sangat baik untuk diri anda sendiri.
 
Saya menulis di sini adalah untuk memberi kesedaran kepada anda di luar sana supaya jangan melihat kepada angka sahaja. Kerana Takaful bukanlah sekadar angka. Ia adalah mengenai kepercayaan yang anda berikan kepada sesebuah institusi untuk melindungi anda.
 
Jika anda percayakan saya, hubungilah saya sekarang! Saya amat berbesar hati untuk berkongsi maklumat yang saya ada. Hubungi saya sekarang untuk tetapkan tarikh pertemuan!
 
Semoga anda membuat pilihan yang terbaik!

No comments:

Post a Comment